Nie przegap żadnej okazji

Zapisz się i otrzymaj Bezpłatny Prezent

* Masz dość wydawania fortuny na paliwo?
* Uważasz że podróżowanie autobusami jest drogie i nieprzyjemne?
* Chciałbyś podróżować w przyjemnych warunkach za niewielkie pieniądze?
Z nami możesz podróżować tanio i przyjemnie.

    Od ponad 12 lat słuchamy naszych Klientów i dostosowujemy usługi do ich potrzeb dzięki czemu przewieźliśmy już ponad 6 274 948 Zadowolonych Pasażerów.

    Dzięki nowoczesnym autokarom nie utkniesz na trasie z powodu awarii.

    Zapisz się już dzisiaj a otrzymasz zawsze aktualne informacje na temat nowych pól tanich biletów a dodatkowo na podany adres e-mail otrzymasz od nas Bezpłatny Prezent.
E-mail:
Zapisując się do newslettera akceptuję regulamin firmy oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych do celów marketingowych.
Plus Bus
PodlasieExpress

zmienia się w ...

Plus Bus

Regulamin

Regulamin określający warunki obsługi podróżnych, odprawy oraz przewozu osób , bagażu i rzeczy w „PODLASIE- EXPRESS” Sp. z o.o. Sp. k.


ROZDZIAŁ I


PODSTAWA PRAWNA, PRZEDMIOT ORAZ ZAKRES STOSOWANIA REGULAMINU


§ 1


  1. Niniejszy regulamin wydany został na podstawie upoważnienia wynikającego z art. 4 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r., Nr 50, poz.601 z późn. zm.) oraz dla wykonania obowiązku wynikającego z art. 18b ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007r, Nr 125, poz. 874 t.j. z późn. zm.).

  2. Regulamin określa warunki obsługi podróżnych , odprawy oraz przewozu osób i rzeczy, realizowanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w transporcie drogowym osób wykonywanej  przez „ PODLASIE- EXPRESS” Sp. z o.o. Sp. k. ul. Mazowiecka 33A; Księżyno 16-001 Kleosin zwanym dalej „Przewoźnikiem”.

  3. Przyjęte w niniejszym regulaminie uregulowania są zgodne z obowiązującym prawem, a w sprawach nie uregulowanych zastosowanie mają postanowienia ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. — Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 r. Nr 50, poz. 601, z późn. zm.), z wydanymi na jego podstawie aktami wykonawczymi, a także Kodeks Cywilny.

  4. Użyte w niniejszym regulaminie określenia oznaczają:

    1. przewóz regularny — publiczny przewóz osób i ich bagażu w określonych odstępach czasu i określonymi trasami, na zasadach określonych w ustawie o transporcie drogowym i w ustawie z dnia 15 listopada 1984 r. — Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 r. Nr 50, poz. 601, z późn. zm.)

    2. linia komunikacyjna – połączenie komunikacyjne na określonej drodze między przystankami wskazanymi w rozkładzie jazdy, po której odbywają się regularne przewozy osób;

    3. przystanek – miejsce przeznaczone do wsiadania lub wysiadania pasażerów na danej linii komunikacyjnej, oznaczone w sposób określony w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.5)), z informacją o rozkładzie jazdy, z uwzględnieniem godzin odjazdów środków transportowych Przewoźnika drogowego uprawnionego do korzystania z tego miejsca;

    4. przystanek początkowy – pierwszy przystanek na danej linii komunikacyjnej

    5. punkt odprawy - przystanek autobusowy, dworzec lub przystanek dworcowy będący miejscem rozpoczęcia lub zakończenia przewozu;

    6. autobus – pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą;

    7. Przewoźnik- PODLASIE EXPRESS wykonujący przewóz Podróżnych na podstawie licencji na wykonywanie przewozu osób w krajowym transporcie drogowym;

    8. Podróżny-osoba korzystająca z usługi przewozu organizowanego przez Przewoźnika na podstawie ważnego biletu;

    9. osoba niepełnosprawna– osoba, która ma problemy z poruszaniem się i używa wózka inwalidzkiego lub innego podobnego urządzenia, które musi zostać przewiezione razem z tą osobą;

    10. kierowca-oznacza osobę, która prowadzi pojazd nawet przez krótki okres, lub która jest przewożona w pojeździe w celu podjęcia w ramach swoich obowiązków jego prowadzenia w razie potrzeby

    11. bagaż- rzeczy ruchome zabierane przez Podróżnego do autokaru

    12. bilet– dokument upoważniający do przejazdu organizowanego przez Przewoźnika, mający postać:

      • biletu elektronicznego- wystawianego przez Przewoźnika i przesyłanego drogą elektroniczną w postaci Faktury Elektronicznej

      • biletu tradycyjnego – wystawianego przez Przewoźnika w wyniku zakupu dokonywanego w biurze Przewoźnika, kierowcy- na aktualny kurs oraz u agentów pośredniczących w sprzedaży;

    13. strona Internetowa Przewoźnika– strona internetowa pod adresem www.plusbus.pl, za pomocą której można nabyć bilet elektroniczny;

    14. transakcja – operacja zakupu, zmiany biletu;

    15. transakcja internetowa – transakcja dokonana na stronie internetowej przewoźnika;

    16. rozkład jazdy - plan jazd autokarów na trasie, z wyszczególnieniem godzin odjazdów z przystanków godzin przyjazdów oraz nazw przystanków zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 kwietnia 2012 r. (Dz. U. 2012 nr 0 poz. 451).

    17. kurs - przejazd autobusu liczony od przystanku początkowego do przystanku końcowego.

    18. rozpoczęcie kursu - odjazd autobusu z przystanku początkowego (pierwszy przystanek na trasie zgodnie z rozkładem jazdy).

    19. portfel – Konto klienta na które klient może dokonywać przedpłat za bilety oraz przy pomocy którego może dokonywać zakupów, zmian czy zwrotów biletów.


ROZDZIAŁ II


PRZEPISY OGÓLNE


§ 2


  1. W komunikacji regularnej Przewoźnik jest zobowiązany do zawarcia umowy przewozu osób i rzeczy w zakresie wynikającym z podanego do publicznej wiadomości rozkładu jazdy autobusów stanowiących załączniki do zezwoleń na realizacje regularnych przewozów na poszczególnych liniach.

  2. Zawarcie umowy przewozu w regularnym przewozie autobusowym osób wymaga spełnienia przez Podróżnych warunku nabycia biletu na przejazd (przewóz bagażu) i udokumentowania Przewoźnikowi przysługujących mu uprawnień do przejazdu ulgowego przed rozpoczęciem przewozu, lub okazania dokumentu uprawniającego do zajęcia miejsca w autobusie bez uiszczania opłaty za przejazd.

  3. W przypadku naruszenia przez Podróżnego postanowień określonych w ust. 2 umowa przewozu, zostaje zawarta przez samo zajęcie miejsca w autobusie.

  4. Wykonanie umowy przewozu uważa się za rozpoczęte z chwilą, gdy autobus w którym znajduje się Podróżny ruszy z miejsca odjazdu.

  5. Bilet upoważnia pasażera do wejścia do autobusu wyłącznie na przystanku z którego został wykupiony.

  6. Stawka połączenia z całodobową infolinią 703 200 202 wynosi 1,29PLN/min.

  7. Dodatkowo zostaje udostępniony dodatkowy numer kontaktowy +48 537 970 000 czynny w godzinach 01:00 - 02:00.


ROZDZIAŁ III


PRAWA I OBOWIĄZKI PRZEWOŹNIKA


§ 3


  1. Przewoźnik jest zobowiązany do:

    1. zrealizowania przewozu Podróżnego i bagażu na trasie określonej w bilecie,

    2. zapewnienia Podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa, higieny oraz wygody i należytej obsługi w czasie przewozu.

  2. Wszelkie reklamacje związane z realizacją Umowy Przewozu należy kierować:

    1. pocztą elektroniczną na adres: reklamacje@plusbus.pl, lub

    2. listownie na adres: Podlasie-Express Sp. z o.o. Sp. k. 15-399 Białystok ul. Octowa 2a

  3. Za rzeczy oraz bagaż, które Podróżny przewozi ze sobą pod własnym nadzorem, Przewoźnik ponosi odpowiedzialność, tylko wtedy jeżeli szkoda powstała wyłącznie z jego winy.

  4. Przewoźnik odpowiada za rzeczy podróżnego umieszczone podczas przewozu w schowku bagażowym autobusu jak za przesyłkę, ponosząc skutki ich utraty, ubytku lub uszkodzenia.

  5. Powstanie szkody, na którą Podróżny został narażony podczas przewozu, powinno być zgłoszone niezwłocznie po jej ujawnieniu.

  6. Zakres i wysokość odszkodowania należnego podróżnemu poszkodowanemu z winy Przewoźnika ustala się na zasadach określonych odnośnymi przepisami ustawy Prawo przewozowe i Kodeksu cywilnego.

  7. Wysokość odszkodowania należnego od przewoźnika albo prowadzącego przedsiębiorstwo eksploatujące środki transportowe z pomieszczeniami przeznaczonymi do spania za utratę, ubytek lub uszkodzenie rzeczy nie może przewyższać zwykłej wartości rzeczy.


§ 4


  1. Podróżny jest obowiązany do przestrzegania przepisów porządkowych obowiązujących w transporcie. Osoby zagrażające bezpieczeństwu lub porządkowi w transporcie mogą być niedopuszczone do przewozu lub usunięte ze środka transportowego. Także osoby uciążliwe dla podróżnych lub odmawiające zapłacenia należności za przewóz mogą być usunięte ze środka transportowego, chyba że naruszałoby to zasady współżycia społecznego.

  2. Przewoźnik może ustalić, że z pewnych kursów autobusowych mogą korzystać w pierwszej kolejności określeni Podróżni, np. posiadacze biletów miesięcznych, ogólnodostępnych i szkolnych.

  3. Przewoźnik może powierzyć wykonanie przewozu innym przewoźnikom.


ROZDZIAŁ IV


PRAWA I OBOWIĄZKI PODRÓŹNEGO


§ 5


  1. Podróżny, który nabył bilet uprawniony jest do przejazdu określonym kursem autobusowym w zakresie na jaki bilet opiewa, ale nie ma prawa do przerwy w podróży.

  2. Podróżny objęty jest ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).

  3. Podróżny może zająć w autobusie tylko jedno miejsce dla siebie oraz po jednym miejscu dla każdej jadącej z nim osoby, której wykupił bilet na przejazd danym autobusem.

  4. Osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku inwalidzkim ma prawo zabrać bez dodatkowych opłat wózek do luku bagażowego autobusu.

  5. Wszystkie dzieci do lat 15 muszą podróżować wyłącznie pod opieką osoby dorosłej.


§ 6


  1. Podróżny jest zobowiązany do:

    1. posiadania ważnego biletu

    2. złożenia bagażu, który nie jest bagażem podręcznym, jeżeli taki posiada, do luków bagażowych,

    3. przestrzegania regulaminu.

  2. Wsiadanie i wysiadanie Podróżnych odbywa się wyłącznie na przystankach określonych w rozkładzie jazdy.

  3. W przypadku, gdy autokar jest wyposażony w pasy bezpieczeństwa Podróżny jest zobowiązany do ich zapięcia i używania zgodnie z przeznaczeniem.

  4. Płacąc za przejazd, Podróżny ma obowiązek żądać wydania biletu oraz sprawdzić, czy jest on właściwy. Bilet stanowi dowód zawarcia umowy przewozu i nabycia uprawnień do określonego w nim przejazdu.

  5. Podróżny jest obowiązany posiadać ważny bilet na przejazd przez cały czas trwania podróży i okazywać go na wezwanie kierowcy, Przewoźnika lub osoby upoważnionej przez Przewoźnika do kontroli.

  6. W razie utraty lub zniszczenia w stopniu uniemożliwiającym odczytanie biletu Podróżny traci prawo do dalszej podróży. Kontynuowanie podróży w takim przypadku możliwe jest pod warunkiem powtórnego wykupienia biletu.

  7. Wtórników biletów zagubionych lub zniszczonych nie wydaję się.

  8. Podróżny jest obowiązany do przestrzegania przepisów porządkowych obowiązujących w transporcie oraz do podporządkowania się poleceniom wydawanym przez obsługę autobusu i upoważnione organy kontroli.

  9. Na pokładzie autokaru obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych lub innych substancji zabronionych (np. narkotyków).

  10. Podróżny odpowiada za zawinione przez siebie, względnie przez osobę pozostająca pod jego bezpośrednią opieką uszkodzenie lub zanieczyszczenie autobusu albo innych urządzeń Przewoźnika, a także za uszkodzenie lub zniszczenie przewożonego mienia należącego do osób trzecich, obowiązany jest zapłacić odszkodowanie z tego tytułu w wysokości rzeczywistych kosztów wyrządzonej szkody.


ROZDZIAŁ V


KIEROWCA AUTOBUSU


§ 7


  1. Do obowiązków kierowców należy zatrzymywanie autobusu na przystankach przewidzianych w rozkładzie jazdy.

  2. Podróżny, który nie nabył biletu w kasie/przez Internet, jak również osoba wsiadająca na przystanku na którym nie ma kasy, może nabyć bilet w autobusie, jeżeli są w nim jeszcze wolne miejsca, a brak biletu zgłosi kierowcy bezpośrednio po wejściu do autobusu.

  3. Kierowca powinien sprawdzić ważność biletu wraz z dokumentem uprawniającym do ewentualnej ulgi. W przypadku stwierdzenia braku biletu u Podróżnego, kierowca zobowiązany jest sprzedać odpowiedni bilet. Za niewłaściwą odprawę Podróżnego odpowiada kierowca.

  4. Kierowca obowiązany jest wstrzymać odjazd autobusu ruszającego z przystanku w celu zabrania spóźnionego podrożonego, który znajduje się już na przystanku i sygnalizuje zamiar skorzystania z przejazdu tym autobusem.

  5. Podróżnego, który doznał w drodze nagłej niedyspozycji lub ataku choroby, kierowca ma obowiązek niezwłocznie dowieźć do najbliższego punktu pomocy medycznej.

  6. Kierowca powinien zatrzymać się na prośbę Podróżnego w najbliższym odpowiednim miejscu, jeżeli autobus nie jest wyposażony w urządzenia sanitarne.


ROZDZIAŁ VI


PRZEWÓZ RZECZY


§ 8


  1. Podróżny może zabrać ze sobą do wewnątrz autobusu drobne rzeczy osobiste oraz jeden bagaż podręczny, który:

    • nie utrudnia przejścia, nie przeszkadza podróżnym i nie naraża ich na niewygodę,

    • jest trzymany przez Podróżnego w ręku, na kolanach,

    • nie wymaga do przewozu więcej przestrzeni niż ta, którą podróżny ma do swej dyspozycji pod siedzeniem.

  2. Z przewozu określonego w ust. 1 są wyłączone:

    1. rzeczy, których przewóz jest zabroniony na podstawie odrębnych przepisów administracyjnych, celnych i sanitarno – porządkowych, w tym: materiały cuchnące, zapalne, łatwopalne, wybuchowe, żrące, trujące, radioaktywne,

    2. rzeczy niebezpieczne lub mogące wyrządzić szkodę osobom lub mieniu przewoźnika,

    3. nabita broń palna (zakaz nie dotyczy osób, które są uprawnione do jej noszenia ze względu na pełnione funkcje),

    4. rowery,

    5. przedmioty wzbudzające odrazę.

  3. Ponadto w przewozach regularnym powyżej 50 km Podróżny może przewieźć jeden bagaż zasadniczy do 25kg za darmo, a kolejne odpłatnie w tym; 1–szy za kwotę 10zł, a następne po 20zł za szt.

  4. Rzeczy szczególnie cenne (gotówka, papiery wartościowe, biżuteria, elektronika), oraz posiadające wartość naukową winny być przewożone wyłącznie jako bagaż podręczny.

  5. Na rzeczy przewożone za opłatą wydaje się bilet bagażowy.

  6. W razie uzasadnionego podejrzenia, że bagaż Podróżnego zawiera rzeczy, o których mowa w paragrafie 8 ust. 2 Przewoźnik lub kierowca ma prawo sprawdzić w obecności Podróżnego zawartość tego bagażu, a w razie potwierdzenia podejrzeń-odmówić zabrania go do przewozu.

  7. Po zakończonym przewozie obsługa autobusu wydaje Podróżnym rzeczy przewożone w schowku bagażowym.

  8. Bagaż nieodebrany przez Podróżnego, będzie przechowywany przez 7 dni ul. Octowa 2a 15-399 Białystok o ile nie zawiera środków psujących się. Jeżeli Podróżny nie zgłosi się we wskazanym wyżej terminie, zawartość bagażu zostanie zlicytowana lub przekazana na inne cele.


ROZDZIAŁ VII


BILETY


§ 9


  1. Bilet dla linii regularnej do 50 km można wykupić w biurze Przewoźnika i u kierowcy autobusu - na jego aktualny kurs.

  2. Dla linii regularnej powyżej 50 km można zakupić bilet w biurze Przewoźnika, u agentów pośredniczących w sprzedaży (biura podróży), na stronie internetowej lub u kierowcy autobusu - na jego aktualny kurs.

  3. Podróżny zawiera umowę przewozu poprzez nabycie biletu.

  4. Podane dane w kwestionariuszu do rezerwacji biletu autokarowego są wykorzystywane i przetwarzane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usługi przewozu. Dodatkowe dane osobowe mają charakter dobrowolny i wykorzystywane są przez Administratora danych wyłącznie w celu realizacji umowy, bądź w celach marketingowych za zgodą wyrażoną przez klienta. Administratorem danych osobowych podawanych przez Użytkownika jest Przewoźnik, z którym w momencie zakupu zostaje zawarta Umowa.

  5. Przewoźnik, który wydał bilet obowiązany jest do świadczenia przewozu zgodnie z treścią biletu na rzecz jego posiadacza.

  6. Podróżny zobowiązany jest posiadać przy sobie w czasie korzystania z przejazdu ważny bilet lub dokument uprawniający do  przejazdu, a także okazać na żądanie obsługi autobusu i organów kontroli.

  7. W bilecie na przejazd określa się wysokość należności oraz dane niezbędne do ustalenia zakresu uprawnień podróżnego, a w bilecie imiennym uprawniającym do przejazdów wielokrotnych - także tożsamość jego posiadacza.

  8. Bilet wolno odstąpić innej osobie tylko wtedy, gdy nie jest imienny, a przejazd nie został rozpoczęty.

  9. Po rozpoczęciu podróży przekazywanie biletu innym pasażerom jest zabronione.

  10. Bilet uprawnia do przejazdu określonym kursem autobusowym i nie daje prawa do przerwy w podróży na przystankach pośrednich na trasie przejazdu. Przy przejazdach z przesiadaniem pasażer winien nabyć na każdy kurs oddzielny bilet, chyba, że z biletu wynika inaczej.

  11. Podróżny dopłacając 10 zł , może jechać jednym wcześniejszym kursem wyłącznie, jeżeli są wolne miejsca w autobusie oraz za okazaniem numeru biletu.

  12. W przypadku, gdy podróżny kupił bilet i nie zdążył na określony przejazd, może jechać jednym kolejnym połączeniem po uiszczeniu dodatkowej opłaty – dopłata 10 zł, jeżeli są wolne miejsca w autobusie oraz za okazaniem numeru biletu.

  13. Przewoźnik obowiązany jest dopuścić w miarę wolnych miejsc w autobusie do przejazdu posiadaczy biletów miesięcznych ogólnodostępnych i szkolnych innym kursem, niż określony w bilecie.

  14. Na miejsce biletów skradzionych lub zagubionych nie wystawia się wtórników. Pasażer traci prawo do dalszego przejazdu i winien wykupić bilet ponownie (dotyczy to również imiennych biletów uprawniających do przejazdów wielokrotnych) nie wydaje się także zaświadczeń.

  15. Niewykorzystany bilet nie podlega zwrotowi ani zmianie.


§ 10


  1. Podróżny powinien niezwłocznie po nabyciu sprawdzić prawidłowość wystawionego biletu, bowiem po odejściu od kasy reklamacje dotyczące daty i godziny odjazdu nie będą uwzględniane.

  2. Zakup biletów w biurze Przewoźnika oraz przez Internet jest możliwa w przedsprzedaży.

  3. Bilet uszkodzony lub zniszczony w stopniu uniemożliwiającym odczytanie zawartych na nim informacji jak również bilet przerabiany jest nieważny.

  4. Sprzedaży i przedsprzedaży biletów dokonuje się według kolejności zgłaszania się podróżnych. Inwalidzi o widocznym kalectwie, kobiety ciężarne, osoby z małymi dziećmi na ręku oraz inne osoby, uprawnione na mocy odrębnych przepisów, mogą nabyć bilet poza kolejnością.

  5. Podczas zakupów online jeżeli w portfelu klienta nie ma wystarczających środków na zakup biletów sprzedaż odbywa się w całości poprzez płatności online a bilety zostają przypisane do konta klienta.


§ 11


  1. Cena biletów określana jest na podstawie obowiązującego cennika. Na liniach stosowane są ulgi ustawowe na bilety jednorazowe/miesięczne zgodnie z ustawą.

  2. W przypadku rezygnacji przez Podróżnego z odbycia podróży Przewoźnikowi przysługuje prawo do dokonania potrąceń następujących kwot:

    1. powyżej 14 dni przed rozpoczęciem kursu 10% wartości biletu,

    2. od 14 dni do 48 godzin przed rozpoczęciem kursu 15% wartości biletu,

    3. od 48 godzin do 24 godzin przed rozpoczęciem kursu 20% wartości biletu,

    4. poniżej 24 godzin przed rozpoczęciem kursu 40 % wartości biletu.

  3. Zwrot biletu jest możliwy w miejscu zakupu najpóźniej do 30 minut przez odjazdem.

  4. Zwrot biletu zakupionego online jest możliwy najpóźniej do godziny odjazdu autobusu. Przy zwrocie biletu zakupionego elektronicznie występuje dodatkowa opłata manipulacyjna w wysokości 5.5% wartości biletu brutto, o którą będzie pomniejszona kwota zwrotu dla klienta wynikająca z regulaminu, powstała w wyniku użytkowania stron transakcyjnych.

    1. Przelew zostanie wykonany na konto, skąd dokonano płatności w przeciągu 21 dni roboczych od dnia rezygnacji.

    2. W przypadku płatności kartami zwrot zostanie wykonany na rachunek karty, z którego dokonano płatności w przeciągu 21 dni roboczych od dnia rezygnacji.

    3. W przypadku zwrotu biletów przypisanych do konta portfela zwrot środków następuje na konto portfela. Zwrotu biletów należy dokonać przy zalogowanym koncie.

  5. Zmiana biletu zakupionego online jest możliwa najpóźniej do godziny odjazdu autobusu.

  6. Przy zmianie biletu zakupionego online naliczona zostaje dodatkowa opłata manipulacyjna w wysokości 5zł oraz może wystąpić ewentualna dopłata pomiędzy zapłaconą kwotą a aktualną ceną nowego biletu.

  7. W przypadku kradzieży, zagubienia lub zniszczenia biletu Przewoźnik nie wystawia duplikatu.

  8. Nie dokonuje się zwrotu kosztów nabycia biletu gdy:

    1. upłynął termin ważności biletu,

    2. bilet jest zniszczony w stopniu uniemożliwiającym jego identyfikację,

    3. Podróżny nie posiada oryginału biletu.

  9. W przypadku przedwczesnego odjazdu autobusu, odstąpienia przez Podróżnego od umowy z powodu awarii autobusu lub odwołania  przejazdu, a także  innych  okoliczności uniemożliwiających  wykonanie zaciągniętych przez Przewoźnika zobowiązań wobec Pasażera, których Przewoźnik nie mógł uniknąć ani zapobiec ich skutkom, Podróżny posiadający ważny bilet otrzyma pełen zwrot należności za zakupiony bilet. Reklamacje takie rozpatrywane będą na podstawie oryginalnego biletu poświadczonego przez kierowcę. Obowiązek poświadczenia biletu nie dotyczy sytuacji, gdy przyczyną powstania roszczenia o zwrot jest przedwczesny odjazd autobusu lub odwołanie przejazdu.

  10. Podróżny, u którego uprawniony organ kontrolny ujawnił brak ważnego biletu na przejazd lub na przewóz rzeczy i bagażu podlegającego opłacie, a także podróżny nie mogący udokumentować uprawnień do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego obowiązany jest do uiszczenia należności przewozowych oraz opłaty dodatkowej określonej w ust. 11. Powyższą opłatę stosuje się również w przypadku stwierdzenia, że Podróżny zabrał do autobusu rzeczy wyłączone z przewozu lub spowodował bez uzasadnionej przyczyny zatrzymanie, opóźnienie, albo zmianę trasy przejazdu autobusu.

  11. Należność przewozowa za drogę, którą podróżny przebył bez biletu pobiera się według taryfy normalnej, nie uwzględniając ewentualnych uprawnień do ulgi. Jeżeli miejsca rozpoczęcia przejazdu nie można ustalić, należność tą oblicza się za całą drogę przebytą przez autobus.

  12. Podróżny, u którego uprawniony organ kontrolny  ujawnił brak ważnego biletu na przejazd lub na przewóz rzeczy i bagażu może kontynuować podróż, jeżeli wylegitymuje się dokumentem tożsamości i podpisze protokół. W przeciwnym razie organ kontrolny może żądać od podróżnego opuszczenie autobusu na najbliższym przystanku przewidzianym rozkładem jazdy autobusów z uwzględnieniem zasad współżycia społecznego.

  13. Wysokość opłaty dodatkowej ustala Przewoźnik, biorąc za podstawę cenę najtańszego biletu jednorazowego normalnego stosowaną u Przewoźnika w następujący sposób:

    1. jako 50 - krotność tej ceny - za przejazd bez odpowiedniego dokumentu przewozu;

    2. jako 40 - krotność tej ceny - za przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu;

    3. jako 20 - krotność tej ceny - za naruszenie przepisów o przewozie rzeczy

    4. jako 150 - krotność tej ceny - za spowodowanie przez Podróżnego bezprawnego zatrzymania lub zmiany trasy środka transportu bez uzasadnionej przyczyny.

  14. Ujawniony u Podróżnego bilet sfałszowany i podrobiony Przewoźnik zatrzymuje celem przekazania go z odpowiednim zawiadomieniem o podejrzeniu popełnienia czynu karalnego organom ścigania przestępstw. Osobę posługująca się takim biletem lub dokumentem traktuje się jako jadąca bez ważnego biletu.

  15. Przewoźnik podaje do wiadomości publicznej aktualne cenniki i zapewnia zainteresowanym podróżnym bezpłatny wgląd do obowiązujących go przepisów przewozowych w biurze Przewoźnika oraz na stronie internetowej www.plusbus.pl

  16. Bilet jest uznawany za fakturę na podstawie § 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 03 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. z 2013r., poz. 1485).

  17. Za fakturę uznaje się przejazd autostradą płatną lub przejazd na odległość nie mniejszą niż 50 km, wystawiana w formie biletu jednorazowego przez podatników uprawnionych do świadczenia usług polegających na przewozie osób: kolejami normalnotorowymi, taborem samochodowym, statkami pełnomorskimi, środkami transportu żeglugi śródlądowej i przybrzeżnej, promami, samolotami i śmigłowcami, powinna zawierać:

    1. numer i datę wystawienia,

    2. imię i nazwisko lub nazwę podatnika,

    3. numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku,

    4. informacje pozwalające na identyfikację rodzaju usługi,

    5. kwotę podatku,

    6. kwotę należności ogółem.

  18. Transakcja internetowa może zostać zrealizowana najpóźniej do 30 minut przed odjazdem autobusu z przystanku początkowego.

  19. Wypłata środków z konta portfela jest możliwa po zalogowaniu się klienta na swoim koncie po wprowadzeniu danych do przelewu. Wypłata środków odbywa się zgodnie z poniższymi zasadami:

    1. Jednorazowa wypłata musi być większa niż 5zł.

    2. Wartość wypłaty nie może przekraczać sumy dostępnych środków na koncie.

    3. Podczas wypłaty środków z konta następuje potrącenie w wysokości 5zł za wypłatę do 250zł.

    4. W przypadku jednorazowej wypłaty przekraczającej 250zł kwota potrącenia zostaje powiększona o kolejne 5zł. Analogicznie potrącenie zostaje powiększone w przypadku przekroczenia kolejnych wielokrotności 250zł.

    5. Wypłata środków odbywa się w ciągu 21 dni roboczych na rachunek z któregu były dokonywane płatności.

  20. Portfel mogą założyć klienci którzy dokonują zakupów, zmiany bądź zwrotu biletów poprzez naszą stronę internetową.

  21. W przypadku wykrycia wykorzystania konta portfela do innych celów konto takie może zostać zablokowane.

  22. W przypadku stwierdzenia że konto portfela było wykorzystywane nie zgodnie z prawem poza zablokowaniem konta odpowiednia informacja zostanie przekazana do odpowiednich organów ścigania.


ROZDZIAŁ VIII


ZWIERZĘTA I PSY PRZEWODNICY


§ 12


  1. Pies asystujący osobie niepełnosprawnej powinien posiadać uprząż oraz certyfikat potwierdzający status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu szczepień weterynaryjnych. Za przewóz psa nie ponosi się opłaty.


ROZDZIAŁ IX


SKARGI I WNIOSKI


§ 13


  1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie: Podlasie-EXPRESS ul. Octowa 2a 15-399 Białystok lub za pomocą poczty internetowej na adres reklamacje@plusbus.pl

  2. Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza zgłoszenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.

  3. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego rozpoznaje się bez udzielenia odpowiedzi.

  4. Jeżeli z treści skargi, wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia w terminie 14 dni od otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi bez rozpoznania.

  5. Reklamacja powinna być rozpatrzona niezwłocznie, ale w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej przyjęcia przez Przewoźnika.


ROZDZIAŁ X


PRZEPISY KOŃCOWE


  1. Regulamin przewozów obowiązuje od 15.03.2016r do odwołania.

  2. W przypadkach nieuwzględnionych w niniejszym regulaminie przewozów zastosowanie ma Ustawa prawo przewozowe i Kodeks cywilny.

  3. Aktualnie obowiązujący Regulamin jest publikowany na stronie internetowej www.plusbus.pl

  4. Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych informuję, iż:

    1. Administratorem danych osobowych pasażerów jest przedsiębiorstwo Podlasie-EXPRESS Sp. z o.o. Sp. k. ul. Mazowiecka 33A, 16-001 Księżyno z Biurem przy ul. Bohaterów Monte Cassino 6 lok. 27, 15-873 Białystok.

    2. Dane osobowe pasażerów nie będą przetwarzane w celach marketingowych (chyba że klient wyrazi na to zgodę) i nie będą udostępniane innym odbiorcom.

    3. Pasażer posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

    4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne i niezbędne do zakupu biletów.

  5. Strona internetowa naszej firmy wykorzystuje pliki cookies i podobne technologie w celu m.in. realizacji usług oraz prowadzenia statystyk. Klient w dowolnym momencie może zablokować zapisywanie tych plików poprzez zmianę ustawień przeglądarki.


Lista Obsługiwanych Banków:


Bank PEKAO S.A. Bank Millennium
Citi Handlowy Getin Bank
Alior Bank Plus Bank
Bank SGB Banki Spółdzielcze
Noble Bank Open Finance
Idea Bank Bank Zachodni WBK
mBank Inteligo
MultiBank PKO BP
IKO FM Bank
BNP Paribas E-SKOK
Bank BPH Credit Agricole
BRE Bank S.A. Bank Ochrony Środowiska
ING Bank Śląski Trust Pay
Bank BGŻ Deutsche Bank
Bank Pocztowy Toyota Bank
DnB Nord T-mobile
Volkswagen Bank mPay
Raiffeisen Bank Polska S.A. SkyCash
Euro Bank Meritum Bank

Lista Obsługiwanych Typów Kart Płatniczych:


Visa Visa Electron
MasterCard MasterCard Electronic
Maestro V.me
MasterPass
MasterPass
Logotypy
Logotypy2